• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
6

کشت مجدد برنج در شالیزارهای محمودآباد

  • کد خبر : 1840
  • ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد گفت: پیش بینی می شود امسال 13 هزار هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان به پرورش رتون و کشت مجدد برنج اختصاص یابد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی برنج‌نیوز، احمد صادقی با اشاره به کشت اول برنج در ۱۷ هزار و ۵۴۵ هکتار اراضی شالیزاری شهرستان محمودآباد، از برداشت مکانیزه ۱۳ هزار و ۴۰۰ هکتار شلتوک خبر داد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد افزود: برای استفاده بهینه و بهره‌وری بیشتر اراضی شالیزاری، تاکنون کشت مجدد برنج و پرورش رتون در ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار از شالیزار های این شهرستان انجام شد که از این میزان چهار هزار و ۵۰۰ هکتار به نشاء مجدد ارقام محلی برنج اختصاص دارد.

وی با اشاره به طول روز و درجه حرارت بالای هوا، بر استفاده از ارقام زودرس برای کشت دوباره برنج تاکید کرد و افزود: پیش بینی می شود امسال با توجه به شرایط آب و هوایی، ۱۳ هزار هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان به پرورش رتون و کشت مجدد برنج اختصاص یابد.

صادقی تصریح كرد: پرورش رتون نسبت به كشت مجدد برنج از زودرسي، نياز به آب و مصرف كود كمتر، مقاوم بودن به سرما و آفات و بيماري ها، عطر و طعم بهتر، كيفيت و قيمت بالاتر برنج، ريسك پذيري كمتر، امكان موفقيت بيشتر در برداشت و هزينه كمتر نسبت به نشاء مجدد برخوردار است.

لینک کوتاه : https://berenjnews.com/?p=1840

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.