• امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
7
مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران:

هیچ نیازی به واردات برنج نداریم

  • کد خبر : 1887
  • ۰۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۹:۵۷
مدیر کل جهاد کشاورزی مازندران گفت: با توجه به افزایش تولید و برنج‌های وارداتی انبار شده، هیچ نیازی به واردات برنج نداریم.
به گزارش برنج‌نیوز، عزیزالله شهیدی فر مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران ، با بیان اینکه میزان مصرف و نیاز کشور به برنج  به طور مداوم باید کنترل و در صورت نیاز واردات انجام شود،گفت: امسال با توجه به افزایش تولید در استان های شمالی و خوزستان و وجود برنج‌های وارداتی در انبارهای گمرک کشور که آماده ترخیص نیز هستند هیچ نیازی به واردات برنج نداریم.

او با بیان اینکه واردات برنج در زمان برداشت دغدغه تکراری و هر ساله کشاورزان مازندرانی است، افزود: واردات برنج در زمانی که برنج های داخلی در حال عرضه به بازار هستند به تولید داخل آسیب می زند و برخلاف شعار حمایت از تولیدکننگان داخلی است.

شهیدی فر گفت: اعتبارات خوبی برای تولید برنج تامین شده و حدود ۳۰۰ میلیون تومان برای تحقیق و پژوهش افزایش تولید این محصول تخصیص داده شده است.

مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران افزود: تولید برنج در مازندران پارسال به رقم کم سابقه یک میلیون و ۴۲۰ هزار تن رسیده بود، اما امسال به دلیل شرایط مناسب آب و هوایی پیش بینی می‌شود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن برنج در استان تولید شود که بی سابقه خواهد بود.

او با بیان اینکه رسیدن به این اعداد اتفاقی نیست بلکه برنامه‌ای مدون برای افزایش تولید برنج و خوداتکایی از سال ۹۴ تهیه شده است، گفت: شالیکاران مازندرانی با تامین ۴۵ درصد برنج مورد نیاز کشور نقش خود را در خودکفایی این محصول استراتژیک ایفا کرده اند و مباحثی مانند واردات بی رویه و بی ضابطه برنج ، قطعا آنان را نسبت به آینده شغلی خود دلسرد می‌کند.

بر اساس مصوبه هئیت وزیران و با هدف حمایت از تولیدات داخلی ، واردات برنج هر ساله با شروع فصل برداشت از اول مرداد تا پایان آبان ماه ممنوع است اما با تصمیم ستاد تنظیم بازار  واردات برنج امسال از امروز اول شهریور ممنوع اعلام شد.

لینک کوتاه : https://berenjnews.com/?p=1887

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.