• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
8

کشت دوم در ۷ هزار هکتار از شالیزارهای آستانه اشرفیه

  • کد خبر : 1984
  • ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۲:۴۶
مدیر جهاد کشاورزی آستانه اشرفیه از آغاز کشت دوم در بیش از ۶ هزار و ۸۰۰ هکتار از شالیزارهای این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی برنج‌نیوز، مسعود امیربنده ای با اشاره به اینکه کشاورزان منطقه کشت دوم را از اوایل شهریورماه امسال آغاز کرده اند افزود: پیش بینی می شود امسال حدود ۹۰ درصد از محصولات کشت دوم این شهرستان ، به کشت راتون ( برنجی که پس از برداشت اول با یک آبیاری ، از ریشه به جای مانده جوانه زده و دوباره به بار می نشیند) اختصاص یابد.

وی از کلزا، پاچ باقلا ، شبدربرسیم، باقلا برکت، سبزیجات غده ای و برگی به عنوان دیگر محصولات کشت دوم در این شهرستان یاد و خاطرنشان کرد: استفاده بهینه از اراضی کشاورزی ، افزایش میزان تولید محصولات کشاورزی ، افزایش درآمد کشاورزان، تولید مجدد برنج از اهداف اجرای کشت دوم در این منطقه است.

امیربنده ای سطح زیر کشت برنج این شهرستان را ۲۳ هزار و ۵۷۰ هکتار اعلام و خاطر نشان کرد: درسال گذشته کشت دوم در شش هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی این منطقه به انجام رسید .

وی با بیان اینکه در مجموع سال گذشته ۷ هزار و ۴۷۶ تن محصولات کشت دوم در این شهرستان تولید و به بازار مصرف عرضه شده ، افزود : هم اکنون برداشت محصول برنج در ۹۸ درصد از اراضی زیر کشت این شهرستان به پایان رسیده است.

وی یادآور شد: بطور میانگین سالانه در هر هکتار اراضی زیر کشت این شهرستان حدود ۴ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم شلتوک حاصل و از این میزان ۶۰ درصد به برنج سفید تبدیل می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی آستانه اشرفیه ، این شهرستان را از قطب های اصلی تولید برنج در استان گیلان دانست و گفت: هاشمی ، علی کاظمی ، حسن سرا ، گوهر از مهمترین ارقام محصول برنج این منطقه است.

لینک کوتاه : https://berenjnews.com/?p=1984

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.