• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
4

تجهیز و نوسازی ۵۲۰ کارخانه شالیکوبی در گیلان

  • کد خبر : 2200
  • ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹
مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: هم اکنون ۱۴۲۵ کارخانه شالیکوبی در استان فعالیت دارند که ۵۲۰ واحد از این کارخانه‌ها تجهیز، نوسازی و به روزرسانی شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی برنج‌نیوز، مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: با تجهیز کارخانه‌های شالیکوبی استان طی یک دهه گذشته موفق شدیم ۴۰ هزار تن برنج استان را از چرخه ضایعات خارج کنیم.
قاسم جوادزاده با بیان اینکه با توسعه صنایع تبدیلی برای محصولات کشاورزی می‌توان باعث رونق و توسعه بخش کشاورزی شد، گفت: تجهیز و نوسازی کارخانه‌های سنتی می‌تواند تا حد زیادی از دورریز ضایعات کشاورزی بکاهد و ارزش‌افزوده تولید این محصول را به کشاورزان برگرداند.

وی افزود: گیلان یکی از دو استان قطب تولیدکننده برنج کشور است و هم اکنون ۱۴۲۵ کارخانه شالیکوبی در استان فعالیت دارند که ۵۲۰ واحد از این کارخانه‌ها تجهیز، نوسازی و به روزرسانی شده‌اند.

جوادزاده ادامه داد: نوسازی این تعداد از کارخانه‌های شالیکوبی موجب شده است که ۴۰ هزار تن برنج استان از چرخه ضایعات خارج شود.

وی تصریح کرد: در مجموع کارخانه‌های شالیکوبی گیلان ظرفیت تبدیل ۶۰۰ تن برنج را دارند و به طور میانگین هرساله برنامه داریم ۳۰ واحد شالیکوبی در استان نوسازی شود و به این ترتیب به طور میانگین هر ساله از ضایعات برنج گیلان ۳ تا ۴ درصد کاسته خواهد شد.

وی تصریح کرد: تشکیل زنجیره ها با محوریت به روزسانی واحدهای صنایع تبدیلی از راهکارهای حذف واسطه‌ها، کاهش هزینه‌تمام شده تولید محصولات کشاورزی و جلوگیری از اختلاط محصولات کشاورزی در بسته‌بندی است.

جوادزاده با تاکید بر تقویت برندسازی محصولات کشاورزی گفت: در حال حاضر در حوزه برنج بیش از ۱۰۰ برند وجود دارد.

لینک کوتاه : https://berenjnews.com/?p=2200

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.