• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
3

تولید ۲۲ هزار تن شلتوک از شالیزارهای کشت مجدد و پرورش رتون بابلسر

  • کد خبر : 3824
  • ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۳
تولید ۲۲ هزار تن شلتوک از شالیزارهای کشت مجدد و پرورش رتون بابلسر
مدیر جهاد کشاورزی بابلسر گفت: تاکنون 9 هزار و 730 تن شلتوک در این شهرستان تولید و پیش بینی می شود بعد از پایان برداشت این میزان به 21 هزا و 650 تن برسد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی برنج نیوز؛ حمیدرضا رحمانی با اشاره به شروع برداشت شلتوک برنج در اراضی شالیزاری کشت مجدد و پرورش رتون شهرستان بابلسر، گفت: کار برداشت در سه هزار و ۹۶۵ هکتار شالیزارهای کشت مجدد و رتون به صورت مکانیزه انجام و برداشت مابقی نیز ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابلسر با بیان اینکه امسال کشت مجدد برنج و پرورش رتون پس از برداشت اول در ۷ هزار و ۸۱۵ هکتار اراضی شالیزاری این شهرستان انجام شد، افزود: ۶ هزار و ۱۶۷ هکتار مزارع بابلسر به کشت مجدد برنج و یک هزار و ۶۴۸ هکتار نیز به پرورش رتون اختصاص یافت.

رحمانی با اشاره به اینکه ۶۳۵ دستگاه کمباین مخصوص، برای برداشت شلتوک کشت مجدد و رتون در بابلسر فعال هستند، گفت: تاکنون ۹ هزار و ۷۳۰ تن شلتوک در این شهرستان تولید و پیش بینی می شود بعد از پایان برداشت این میزان به ۲۱ هزا و ۶۵۰ تن برسد.

وی کاهش هزینه‌های تولید، افزایش درآمد کشاورزان، کاهش ضایعات برنج و افزایش سرعت در تولید برنج را از جمله مزایای کشت و برداشت مکانیزه برنج برشمرد.

لینک کوتاه : https://berenjnews.com/?p=3824

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.