• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
2

انجام وجین در ۸۸ درصد از شالیزارهای گیلان

  • کد خبر : 4984
  • ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۱
انجام وجین در ۸۸ درصد از شالیزارهای گیلان
مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: تاکنون ۸۸ درصد شالیزارهای استان وجین شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی برنج نیوز؛ ابراهیم اکبرزاده با بیان اینکه وضعیت شالیزارهای گیلان مطلوب است و مدیریت برای تامین آب مورد نیاز برنج گیلان به خوبی سپری می‌شود، اظهار کرد: فقط به صورت موردی برخی از شالیزارها با تنش آبی مواجه هستند که مشکلشان در حال برطرف شدن است.

وی با بیان اینکه گیلان ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد و تاکنون وجین در ۸۸ درصد از شالیزارها انجام شده است، افزود: شالیکاران گیلانی امسال با همتی مضاعف و با توجه به شرایط مساعد آب و هوایی در هنگام خزانه گیری و مدیریت آب، نشاء شالیزارهایشان را با سرعت بیشتری انجام داده اند و تاکنون نشاء در شالیزارهای گیلان تمام شده است.

اکبرزاده با بیان اینکه بخشی از نشاکاری شالیزارهای گیلان ماشینی و بخشی هم سنتی انجام شد، اضافه کرد: ۱۷۱ هزار هکتار از شالیزارهای گیلان در داخل شبکه از آب سد سفید رود و بقیه خارج از شبکه از آب رودخانه‌ها، آب‌بندان‌ها و چاه‌ها بهره‌مند هستند.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه مکانیزاسیون موجب کاهش ۵۰ درصدی هزینه تولید برنج می‌شود، خاطرنشان کرد :۱۷۰ هزار هکتار از شالیزارهای استان به روش ماشینی کشت شده است.

وی تصریح کرد: گیلان بزرگترین تولیدکننده ارقام بومی و باکیفیت برنج در کشور است که با ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار، رتبه نخست کشور را از لحاظ سطح زیرکشت و رتبه دوم تولید برنج کشور را به خود اختصاص داده است.

لینک کوتاه : https://berenjnews.com/?p=4984

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.