• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

شخم ۹۰ درصد از شالیزار‌های استان مازندران

  • کد خبر : 5832
  • ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۶
شخم ۹۰ درصد از شالیزار‌های استان مازندران
رییس اداره برنج جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به شالیکاری پیش از موعد امسال حدود دو هفته زودتر از گذشته گفت: شالیکاران استان ۱۹۴ هزار هکتار معادل ۹۰ درصد از سطح شالیزار‌های استان را شخم زده اند و شیار کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی برنج نیوز؛ رمضانی با بیان اینکه تاکنون خزانه گیری ۱۶۰ هزار هکتار (۷۵ درصد از شالیزار‌های مازندران) انجام شده است افزود: تا کنون ۱۴۶ هزار هکتار بذرپاشی صورت گرفت که این میزان ۶۸ درصد از کل سطح شالیزار‌های استان است.

وی به اقدام به موقع شالیکاران برای شخم و شیار و آب تخت اولیه شالیزار‌ها با توجه به شرایط جوی مناسب و بارش‌های هفته‌های اخیر اشاره کرد و گفت: تا کنون نشاکاری حدود ۶۰۱ هکتار از سطح شالیزار‌های استان انجام شد که ۱۱۷ هکتار بصورت مکانیزه و ۴۸۴ هکتار سنتی است.

رییس اداره برنج جهاد کشاورزی مازندران با تاکید بر پرهیز از کشت شالی در مناطق نامطمئن از آب و کشت جایگزین به ویژه در مناطق شرقی استان برای مقابله با تنش آبی، به کشاورزان توصیه کرد: با لایروبی انهار سنتی، رعایت آب نوبه‌ای، آبیاری تناوبی، حفظ خوشه‌های نایلونی (تهویه و هوادهی) در زمان‌هایی که درجه حرارت دمایی بالاست و همچنین مدیریت آب، کاورزان می توانند سال زراعی مطلوبی را سپری کنند.

لینک کوتاه : https://berenjnews.com/?p=5832

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.