• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
4

انتقاد از واردات بی رویه برنج به کشور

  • کد خبر : 5926
  • ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰
انتقاد از واردات بی رویه برنج به کشور
نماینده ساری و میاندورود در مجلس با اظهار این که مردم به دنبال بهره‌وری رفتند و اقدام به کشت ارقام پرمحصول برنج کردند اما خرید انجام نشد، گفت: سیاست‌گذاری درستی در این بخش انجام نشد چرا که در کنار تولید این محصول، یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن برنج پرمحصول وارداتی نیز داشتیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی برنج نیوز؛ زارعی با اشاره به اینکه برنج وارداتی از برنج تولیدکننده ارزان‌تر است و گلایه کشاورزان بجاست، افزود: در بحث برنج مشکلات عمده‌ای داریم که برای بهره‌وری و افزایش تولید برنج باید راهکار جدی داشته باشیم.

نماینده مردم ساری و میاندورود و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در چهاردهمین جلسه قرارگاه امنیت غذایی استان در سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: گزارش اقدامات قرارگاه امنیت غذایی باید به مردم اطلاع رسانی شود تا مردم در جریان فعالیت‌ها قرار گیرند.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نگاه ما به بحث برنج و مرکبات ویژه است، گفت: زمانیکه باید خرید پرتقال از باغداران با قیمت مناسب انجام می‌شد، اما این اتفاق رخ نداد و باغداران با قیمت اندک محصول خودشان را به فروش رساندند.

طی سال گذشته، طرح‌هایی نظیر کشت توافقی برنج نیز در مازندران اجرا شد اما خروجی و نتیجه آن چندان مورد رضایت کشاورزان نبود و همین مسئله سبب شد تا بخشی قابل توجهی از برنج تولیدی در انبارها دپو شود.

پارسال با هماهنگی و پیگیری وزارت جهاد کشاورزی و استانداری مازندران و برای خروج از رکود بازار برنج در مازندران، ۸ مرکز خرید برنج ارقام پرمحصول در شهرستان‌های بهشهر، نکا، میاندورود، قائمشهر، آمل، بابل، بابلسر و محمودآباد توسط تعاون روستایی استان دایر شده بود.

بر همین اساس، برنج ارقام پرمحصول ندا و شیرودی از کشاورزان شالیکار استان به ترتیب با قیمت ۳۳ و ۴۱ هزار و ۸۰۰ تومان با ۸ درصد شکستگی خریداری شد و بسیاری از کشاورزان به دلیل پایین بودن قیمت، حاضر به فروش آن نشده بودند.

لینک کوتاه : https://berenjnews.com/?p=5926

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.