• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

برنج مشمول خرید تضمینی نیست

  • کد خبر : 6185
  • ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۶
برنج مشمول خرید تضمینی نیست
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به احتمال خرید برنج شالیکاران گفت: برنج مشمول خرید تضمینی نیست؛ برنجکاران از سال گذشته نتوانستند مقادیری از محصولات خود را به فروش برسانند و این در حالی است که برداشت محصولات سال جاری هم آغاز شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی برنج نیوز؛ داود منظور گفت: برنج مشمول خرید تضمینی نیست؛ برنجکاران از سال گذشته نتوانستند مقادیری از محصولات خود را به فروش برسانند و این در حالی است که برداشت محصولات سال جاری هم آغاز شده است. بنابراین دولت و شخص معاون اول رییس جمهور کمک می کنند که توزیع کنندگان کالاها و فروشگاهای زنجیره ای بخشی از خریدهای راهبردی خود را با سرعت بیشتری از برنجکاران انجام دهند تا برنج کاران بتوانند برنج خود را به فروش برسانند.

وی بیان کرد:از اوایل فصل برداشت تاکنون حدود ۷۱ هزار میلیارد تومان برای خرید تضمینی گندم به کشاورزان پرداخت شده است. با توجه به خرید ۸ میلیون تن گندم از کشاورزان، پیش بینی می کنیم که ۱۲۰هزار میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت کنیم.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور ادامه داد: هماهنگی هایی با دستگاه های تامین کننده منابع مالی از جمله وزیر نفت صورت گرفته است و امیدواریم که بتوانیم تا چند روز آینده بخش قابل توجه دیگری از تعهدات مربوط به خرید گندم را پرداخت کنیم.

او همچنین با اشاره به احتمال خرید برنج شالیکاران گفت: برنج مشمول خرید تضمینی نیست؛ برنجکاران از سال گذشته نتوانستند مقادیری از محصولات خود را به فروش برسانند و این در حالی است که برداشت محصولات سال جاری هم آغاز شده است. بنابراین دولت و شخص معاون اول رییس جمهور کمک می کنند که توزیع کنندگان کالاها و فروشگاهای زنجیره ای بخشی از خریدهای راهبردی خود را با سرعت بیشتری از برنجکاران انجام دهند تا برنج کاران بتوانند برنج خود را به فروش برسانند.

او با اشاره به مذاکرات دولت با موسسات واسطه ای گفت: موسسات واسطه‌ای هستند که محصولات را از کشاورزان می‌گیرند و بعد از آماده سازی به فروش می رسانند. آنها خریداران عمده‌ هستند و دولت مذاکراتی با این افراد داشته‌ تا با سرعت بیشتری برنج بخرند و مشکل فروش برنجکاران حل شود.

منظور با اشاره به مسئله تخصیص اعتبارات قانون جوانی جمعیت گفت: ردیف های مربوط به قانون جوانی جمعیت پیش بینی شده است. ما هم ردیف ها و تکالیفی با توجه به میزان بودجه ریزی هایی که هر ماه اتفاق می افتد به تدریج تخصیص می دهیم. حتما امسال تحول نسبتا خوبی در تامین منابع اجرای قانون جوانی جمعیت خواهیم داشت.

لینک کوتاه : https://berenjnews.com/?p=6185

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.