• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

کشت برنج در هند با افزایش باران‌های موسمی شتاب می‌گیرد

  • کد خبر : 6246
  • ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۶
کشت برنج در هند با افزایش باران‌های موسمی شتاب می‌گیرد
بدنبال اعلام اخیر دولت دهلی نو مبنی بر کاهش یا توقف صادرات برنج این کشور که نگرانی‌هایی را درباره قیمت جهانی این محصول و امنیت جهانی غذا ایجاد کرده بود، اکنون با افزایش باران‌های موسمی در هند، کشت محصول استراتژیک برنج در این کشور بار دیگر افزایش می یابد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی برنج نیوز؛ بر اساس آخرین داده های وزارت کشاورزی هند، پس از شروع آرام فصل کاشت برنج که در ژوئن (خرداد) آغاز شد، باران های موسمی فراوان، کشت تابستانی برنج را در هند تسریع کرده است.

باران های موسمی در ماه های ژوییه و اوت افزایش یافته و به کشاورزان اجازه داد تا ۳۲.۸ میلیون هکتار (۸۱ میلیون هکتار) برنج بکارند که ۵.۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

افزایش کاشت برنج در هند، دومین تولیدکننده بزرگ غلات در جهان، نگرانی‌ها را در مورد کاهش عرضه را کمتر خواهد کرد، قیمت برنج و امنیت غذایی جهان پس از اینکه دهلی نو در اقدامی غافلگیرکننده در اواخر ماه گذشته میلادی دستور توقف بزرگترین محموله‌های صادرات برنج خود را صادر کرد، نگران کننده شده بود.

تصمیم هند برای ممنوعیت محموله‌های برنج سفید غیرباسماتی به خارج از کشور، قیمت‌های جهانی را به بالاترین سطح در چند سال اخیر رساند زیرا مقامات تجاری و صنعتی معتقدند محموله‌های بزرگترین صادرکننده غلات در جهان می‌تواند به نصف کاهش یابد.

کشاورزان معمولاً کاشت برنج، ذرت، پنبه، سویا، نیشکر، بادام زمینی و سایر محصولات را از اول ژوئن آغاز می‌کنند، زمانی که انتظار می‌رود باران‌های موسمی تابستانی حیاتی کشوری را که نزدیک به نیمی از زمین‌های کشاورزی فاقد آبیاری است، مرطوب کند.

باران‌های موسمی هند در مجموع در ژوئن و ژوییه ۵ درصد بالاتر از میانگین بود اما در ماه ژوئن میزان بارش‌ها ۱۰ درصد کمتر از مقدار همیشگی ثبت شد و در ماه بعد به ۱۳ درصد بالاتر از میانگین رسید.

اداره هواشناسی هند میانگین بارندگی را بین ۹۶ تا ۱۰۴ درصد از میانگین ۵۰ ساله ۸۷ سانتی متری برای فصل چهار ماهه باران ها در نظر گرفته است.

بارندگی کمتر در ماه ژوئن، به ویژه در برخی از ایالت های جنوبی، شرقی و مرکزی، کاشت محصولات تابستانی را متوقف کرد، در برخی از مناطق، از جمله ایالت هایی که سبد غذایی هند را کامل می کنند مانند پنجاب و هاریانا، باران های سیل آسا در ماه ژوییه باعث سیل شد اما هوای خشک در سایر نقاط این کشور حاکم بود.

کشاورزان هندی تا روز جمعه ۱۸.۳ میلیون هکتار دانه های روغنی از جمله سویا را کاشتند که نسبت به سال گذشته بسیار کمتر است. ذرت نیز در ۷.۹ میلیون هکتار زمین کشاورزی کشت شد که این رقم در سال گذشته ۷.۷ میلیون هکتار بود. مساحت پنبه نیز با ۱۲.۱ میلیون هکتار بسیار کوچکتر از گذشته بود.

لینک کوتاه : https://berenjnews.com/?p=6246

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.