• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

برداشت مکانيزه برنج در ۱۳۲ هزار هکتار شاليزار مازندران

  • کد خبر : 6255
  • ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶
برداشت مکانيزه برنج در ۱۳۲ هزار هکتار شاليزار مازندران
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران از برداشت مکانیزه برنج در 131 هزار و 634 هکتار شالیزار استان خبر داد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی برنج نیوز؛  احسان عباسپور با اشاره به اینکه برداشت برنج در ۱۳۱ هزار و ۸۶۴ هکتار شالیزار‌ استان مازندران انجام شد، اظهار کرد: از این سطح، ۱۳۱ هزار و ۶۳۴ هکتار بصورت مکانیزه و مابقی به روش سنتی برداشت شد.

 معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه تاکنون کشت مجدد برنج در ۵۴ هزار و ۶۶۱ هکتار و پرورش رتون در ۲۸ هزار و ۴۱۰ هکتار شالیزار استان انجام شد، افزود: امسال کشت مکانیزه برنج در ۱۴۱ هزار و ۳۵۳ هکتار اراضی شالیزاری استان انجام شد.

 عباسپور با اشاره به فعالیت ۱۷۸ واحد بانک نشاء برنج در استان، اضافه کرد: با علف‌های هرز در یک میلیون و ۱۳۹ هزار و ۶۰ هکتار، کرم ساقه خوار برنج در ۱۷ هزار و ۹۳۱ هکتار و بلاست برگ در ۱۸ هزار و ۳۴۰ هکتار اراضی شالیزاری استان مبارزه شد.

این مسوول با بیان اینکه بیمه زراعت برنج در ۱۵ هزار و ۲۹۲ هکتار اراضی شالیزاری استان انجام شد، ادامه داد: ۸۹ هزار و ۵۸۱ تن کود شیمیایی بین کشاورزان شالیکار استان توزیع شد.

وی با بیان اینکه میزان آب ذخیره شده سد‌های استان در حال حاضر ۹۴ میلیون مترمکعب و آببندان‌ها ۷۰ میلیون مترمکعب است، گفت: مازندران با ۲۱۵ هزار هکتار اراضی شالیزاری، ۴۲ درصد تولید برنج کشور را به خود اختصاص داده است.

لینک کوتاه : https://berenjnews.com/?p=6255

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.