• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
3

۱۹۷ هزار هکتار مزارع برنج مازندران مکانیزه برداشت شد

  • کد خبر : 6407
  • ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۶
۱۹۷ هزار هکتار مزارع برنج مازندران مکانیزه برداشت شد
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه تاکنون برداشت برنج در ۱۹۸ هزار و ۷۰۲ هکتار مزارع شالیزاری مازندران انجام شد، گفت: ۱۹۶ هزار و ۴۸۷ هکتار مزارع شالیزاری استان به‌صورت مکانیزه و مابقی به روش سنتی برداشت شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی برنج نیوز؛ احسان عباسپور به کشت مجدد برنج در ۶۰ هزار و ۷۰۸ هکتار و پرورش رتون در ۳۶ هزار و ۸۰۰ هکتار شالیزار استان اشاره و تصریح کرد: امسال کشت مکانیزه برنج در ۱۴۱ هزار و ۳۵۳ هکتار اراضی شالیزاری استان انجام شد.

وی با بیان اینکه ۱۷۸ واحد بانک نشاء برنج در استان فعالیت دارند، گفت: با علف های هرز در یک میلیون و ۲۶۱ هزار و ۸۵۲ هکتار، کرم ساقه خوار برنج در ۱۷ هزار و ۹۳۱ هکتار و بلاست برگ در ۱۸ هزار و ۳۴۰ هکتار اراضی شالیزاری استان مبارزه شد.

عباسپور با اشاره به بیمه زراعت برنج در ۱۵ هزار و ۲۹۲ هکتار اراضی شالیزاری استان، افزود: ۸۹ هزار و ۵۸۱ تن کود شیمیایی به کشاورزان شالیکار استان توزیع شد.

وی میزان آب ذخیره شده سدهای استان در حال حاضر ۸۳ میلیون مترمکعب و آببندان‌ها را ۵۳ میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت: مازندران با ۲۰۹ هزار هکتار اراضی شالیزاری، ۴۲ درصد تولید برنج کشور را به خود اختصاص داده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران وضعیت تامین کود شیمیایی در استان را مطلوب دانست و  ادامه داد: مشکلی در تامین و توزیع برای زراعت های پاییزه وجود ندارد.

این مسئول اضافه کرد: از ۲۵ شهریور ماه حواله های کودی صادر خواهد شد و در اختیار کارگزاری ها قرار می‌گیرد.

عباسپور خاطرنشان کرد: ۸۰ درصد کود شیمیایی اوره در کشت دیم در زمان مصرف مورد استفاده قرار می گیرد و مسوولین مراکز از صدور حواله کود اوره به‌صورت تنها خودداری کنند و حتما کود فسفره و پتاسه نیز همراه با کود اوره صادر شود.

این مسوول اضافه کرد: کارشناسان طرح جهش تولید در دیمزارها تحت نظر کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی هستند و مدیریت این افراد با مسوولین مراکز است.

لینک کوتاه : https://berenjnews.com/?p=6407

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.