• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

ذخیره‌سازی ۲۶ هزار تن برنج در انبارهای بندر امام (ره)

  • کد خبر : 6446
  • ۳۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۳
ذخیره‌سازی ۲۶ هزار تن برنج در انبارهای بندر امام (ره)
مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان با اشاره به اینکه کمبودی تامین کالای اساسی در استان هیچ کمبود و مشکلی وجود ندارد گفت: سه هزار تن برنج در انبارهای استان و همچنین ۲۶ هزار و ۲۰۰ تن برنج هندی وارداتی با هدف نگهداری محصولات استرتژیک در انبارهای بندر امام(ره) ذخیره سازی شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی برنج نیوز؛ امید جهان نژادیان با بیان اینکه هیچ گونه نگرانی برای تامین برنج در بازار وجود ندارد بیان کرد: هرگاه نیاز به تامین برنج در بازار استان باشد توزیع این محصول انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه خوزستان دروازه ورود کالاهای اساسی به کشور است افزود: با خرید تضمینی بسیار خوب گندم در سال جاری، ۷۰۰ هزار تن از این محصول تولیدی، در سیلوهای استان ذخیره سازی شده است.

به گفته جهان نژادیان، همچنین مازاد بر نیاز مصرف گندم در خوزستان، به دیگر استان‌های کشور ارسال می شود.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان اظهار کرد: در حوزه شکر نیز هفت هزار تن در کارخانه های استان ذخیره سازی شده که ذخیره استراتژیک ملی محسوب و در صورت اعلام ستاد تنظیم بازار کشور، توزیع می شود.

جهان نژادیان ادامه داد: سهم شکر مورد نیاز بازار استان به صورت ماهانه ابلاغ می شود اما چون خوزستان یکی از قطب‌های تولید شکر کشور است هیچگاه در تامین این محصول با مشکلی روبه‌رو نیستیم.

وی گفت: ۱۵۹ هزار تن روغن خام در مخازن بندر امام (ره) برای مصرف واحدهای تولید روغن خوراکی استان ذخیره شده و نشان دهنده آن است که در بخش تامین و عرضه روغن خوراکی، التهابی وجود ندارد.

جهان نژادیان تاکید کرد: برای تخصیص روغن خام به کارخانه های تولید روغن خوراکی استان محدودیت و کمبودی نداریم.

لینک کوتاه : https://berenjnews.com/?p=6446

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.