• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
2

فروشگاه های گیلانی با تعصب، از عرضه و فروش برنج خارجی خودداری کنند

  • کد خبر : 6493
  • ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۹
فروشگاه های گیلانی با تعصب، از عرضه و فروش برنج خارجی خودداری کنند
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: علاوه بر اینکه فروشگاه‌های گیلانی ملزمند که با تعصب از عرضه و فروش برنج خارجی خودداری کنند، شهروندان فهیم نیز در جهت کمک به کشاورزان سختکوش، از خرید و مصرف برنج های خارجی موجود قبلی در بازار جدا اجتناب کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی برنج نیوز؛ تیمور پورحیدری با اشاره به دستور صریح استاندار گیلان پیرو جلسه معاون اول ریاست جمهوری مبنی بر امتناع از توزیع و فروش برنج های خارجی وارداتی در بازارهای سه استان شمالی، اظهار کرد: برای برون رفت از مشکلات انباشت تولیدات برنج داخلی، طی نامه ای به همه فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره ای و انجمن های پخش و شرکت های تعاونی و اتحادیه های مرتبط امتناع از توزیع و عرضه برنج خارجی اعلام گردید.

وی با بیان اینکه ۲۳۸ هزار هکتار مزارع برنج گیلان می تواند ظرفیت مناسبی برای تولید برنج مطلوب ایرانی باشد، عنوان کرد: با بررسی و اعلام کارشناسان جهاد کشاورزی استان، تولید برنج گیلان را از ۷۵۰ هزار تن می توان به ۹۰۰ هزار تن در سال ارتقا داد؛ در صورتی که حمایت های لازم از این محصول با کیفیت بومی و اصیل لحاظ شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به اجرای طرح نظارت برای تبدیل شلتوک به برنج سفید، اضافه کرد: حمایت از تولیدات مرغوب داخلی وظیفه ماست و کلیه این اقدامات در مسیر حمایت از تولیدات داخلی و کشاورزان پرتلاش استان است تا زحمات آنها بی اجر نماند.

پورحیدری ضمن تاکید و الزام مکتوب به کلیه عاملین سطح عرضه و توزیع برنج در استان تا اطلاع ثانوی، گفت: علاوه بر اینکه فروشگاه های گیلانی ملزمند که با تعصب از عرضه و فروش برنج خارجی خودداری کنند، شهروندان فهیم نیز در جهت کمک به کشاورزان سختکوش، از خرید و مصرف برنج های خارجی موجود قبلی در بازار جدا اجتناب کنند.

لینک کوتاه : https://berenjnews.com/?p=6493

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.