• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
2

ممنوعیت واردات برنج باعث ساماندهی این بازار می‌شود

  • کد خبر : 6521
  • ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲
ممنوعیت واردات برنج باعث ساماندهی این بازار می‌شود
نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس یازدهم، با بیان اینکه بازار برنج باید توسط اتحادیه‌های تخصصی کشاورزان مرتبط کنترل شود، تاکید کرد که ممنوعیت واردات برنج اثرات مثبتی بر بازار این محصول خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی برنج نیوز؛  علی بابائی کارنامی ، با اشاره به تاثیر ممنوعیت ۲ ساله واردات برنج بر قیمت این محصول در بازار، گفت: متاسفانه واردات یک میلیون و ۷۰۰ هزار تُن برنج به داخل کشور مزیت بر علت شده است که مشکلات کشاورزان افزایش پیدا کند.
نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: تاکنون سیاست‌های دولت و خرید تضمینی محصولات برنج در استان‌های شمالی همچون گندم اصلا مطرح نبوده است بنابراین از مدتی قبل رایزنی‌های بسیاری را با دولت آغاز کردیم و در نهایت قرار شد در یک سال آینده واردات به هر قیمت ممنوع شود.
وی تصریح کرد: نکته اساسی این است که نسبت به قیمت تمام شده کالایی مثل برنج در استان که حداقل کف قیمت تمام شده برنج پُر محصول، چهل هزار تومان و برای برنج طارم هر کیلو بیش از ۶۰ هزار تومان است باید در حوزه‌های مدیریتی بین عرضه و تقاضا در استان رعایت شود.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: قطعا ممنوعیت واردات برنج اثرات مثبتی دارد ضمن‌اینکه پیشنهاد دادیم این بخش توسط اتحادیه‌های تخصصی کشاورزان مرتبط کنترل شود نه دولت که با سیاست‌های رانتی و دلالی به این حوزه ورود پیدا می‌کند.

لینک کوتاه : https://berenjnews.com/?p=6521

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.