• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
4

دستاوردهای تولید و صادرات برنج در نمایشگاه آمل عرضه شد

  • کد خبر : 6890
  • ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۳
دستاوردهای تولید و صادرات برنج در نمایشگاه آمل عرضه شد
نمایشگاه دستاوردهای برنج با هدف ارائه آخرین داده های علمی و تکنولوژی‌های نوین در کاشت، داشت و برداشت این محصول به همراه زنجیره کامل در فرایند صادرات در یک فضای نمایشگاهی در شهرستان آمل عرضه شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی برنج نیوز؛ این نمایشگاه در قالب همایش سه روزه درمحل مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان آمل با حضور فرماندار، نماینده مردم شهرستان آمل در مجلس، امام جمعه و تولیدکنندگان بخش کشاورزی افتتاح شد.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان آمل درحاشیه گشایش این نمایشگاه گفت، همایش دستاوردهای برنج به همراه نمایشگاه تولیدات برنج و پنل‌های علمی وتخصصی به مدت سه روز برای تولیدکنندگان وبهره برداران بخش کشاورزی شهرستان برپا شده است.

مهرداد فولاد افزود: در این نمایشگاه بیش از ۱۶ واحد تولیدی و دانشگاهی و کشاورزان آخرین داده های علمی و تکنولوژی روز و محصولات مرتبط با حوزه برنج را دراین نمایشگاه عرضه کردند.

وی ادامه داد: هدف از برپایی این نمایشگاه، آشنایی کشاورزان، تولیدکنندگان و فعالان بخش تولیدی بخش کشاورزی با آخرین داده های علمی و تکنولوژی روز در مراحل مختلف تولید، کاشت، برداشت، بسته بندی، برندسازی، صادرات در فرایند تولید سالم و ارگانیک به مصرف کنندگان است.

مدیرجهاد کشاورزی آمل همچنین اضافه کرد، در جریان برگزاری این نمایشگاه سه روزه، پنل‌های تخصصی‌، اقتصادی و بازرگانی و ارتقاء سلامت برنج که در کیفیت و کمیت دربخش محصول برنج موثر است، با حضور کارشناسان و فعالان این بخش برگزار می‌شود.

فولاد همچنین با اشاره به اینکه شهرستان آمل در سال‌های اخیر از بذر تا تولید برنج و تکمیل زنجیره آن در سال‌های اخیر به خودکفایی کامل رسیده است، گفت: در این راستا در سالهای اخیر هم در بخش تولید بذر، شناسایی رقم های جدید و همچنین توسعه واحدهای مربوط با این بخش از جمله پایانه صادرات برنج که در تکمیل زنجیره تولید و صادرات برنج نقش اساسی دارد، رشد داشته است.

وی یادآورشد: ارتقاء محصولات سالم و باکیفیت کشاورزی در زمینه برنج عاری از سموم‌های شیمیایی برای داشتن محصول کاملا سالم وارگانیک در برنامه هست.

شهرستان آمل با بیش از ۴۰هزار هکتار سطح زیرکشت شالی و تولید سالانه بیش از ۲۰۰ هزار تن برنج، برنج مورد نیاز حدود ۶ میلیون نفر را تامین می کند.

لینک کوتاه : https://berenjnews.com/?p=6890

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.