• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

حداقل ۸۰۰ هزار تن برنج قبل از دوره ممنوعیت باید وارد شود

  • کد خبر : 7053
  • ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۷
حداقل ۸۰۰ هزار تن برنج قبل از دوره ممنوعیت باید وارد شود
دبیرانجمن تولیدکنندگان و واردکنندگان برنج گفت: قبل از دوره ممنوعیت ۸۰۰ هزار تا یک میلیون تن برنج در راستای تنظیم بازار باید وارد شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی برنج نیوز؛ مسیح کشاورز گفت: براساس تجربه سنوات قبل با احتساب سرانه مصرف ۴۲ کیلو برنج به ازای هر نفر، سالانه ۳ میلیون تا ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تن برنج مورد نیاز کشور است.

با توجه به آنکه آمار به روز نیست، درخواست ما به روزرسانی آمار سرانه مصرف برنج برمبنای دهک های اقتصادی و تفکیک مصرف برنج ایرانی و خارجی است، اما بدلیل آنکه اعتبار بالایی نیاز دارد، امسال امکان سنجی آن را انجام دادیم، امیدواریم امسال به این اعداد و ارقام برسیم تا کشور از آن استفاده کند.

کشاورز ادامه داد: با توجه به کمبود برنج ایرانی در بازار، احتمال افزایش قیمت تا فصل برداشت وجود دارد، لذا از محل عرضه برنج خارجی باید مصرف را جبران کرد.

دبیر انجمن تولیدکنندگان و تامین کنندگان برنج با اشاره به راهکار تنظیم بازار و جلوگیری از التهابات قیمت در بازار افزود: قبل از دوره ممنوعیت حداقل ۸۰۰ هزار تن تا یک میلیون تن برنج خارجی باید وارد شود که در صورت تامین ارز به موقع، نوسانی در بازار برنج ایرانی و خارجی نخواهیم داشت.

او قیمت هر کیلو برنج پاکستانی برای مصرف کننده را ۵۰ تا ۶۰ هزار تومان و برنج هندی را ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: با توجه به افزایش قیمت جهانی برنج، تا حدودی قیمت برای مصرف کننده نوسان داشته است.

کشاورز گفت: براساس آمار ماهانه ۱۲۰ تا ۱۵۰ هزار تن برنج خارجی مورد نیاز کشور است چراکه ۶ دهک اقشار جامعه برنج خارجی مصرف می کنند.

لینک کوتاه : https://berenjnews.com/?p=7053

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.