• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

نخستین نشای مکانیزه برنج در رودسر انجام شد

  • کد خبر : 7064
  • ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۹
نخستین نشای مکانیزه برنج در رودسر انجام شد
رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: نخستین نشای برنج سال زراعی جدید به روش مکانیزه در شهرستان رودسر انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی برنج نیوز؛ صالح محمدی اظهار کرد: گیلان دارای ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار وجود است که آبیاری ۱۷۰ هزار هکتار از سد و ۶۷ هزار هکتار هم به شکل سنتی انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد ارقامی که کشت می‌شود بومی و محلی است، افزود: شهرستان رودسر دارای ۱۰ هزار و هفتصد هکتار شالیزار وجود است که ۷۰ درصد آن طرح تجهیز شده و ۹۰ درصد شالیزار به صورت مکانیزه نشا و ۹۵ درصد نیز مکانیزه برداشت می‌شود.

وی با توصیه به کشاورزان مبنی بر اینکه از بذرهای اصلاح شده استفاده کنند، ادامه داد: در گیلان ۱۵۳ بانک نشا وجود دارد که ۲۷ بانک نشا در شهرستان رودسر است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه اهمیت مکانیزاسیون و استفاده از تکنولوژی روز در کشاورزی بر کسی پوشیده نیست، افزود: کاهش هزینه تولید در واحد سطح، افزایش بهره‌وری نیروی کار، کاهش سختی کار، کاهش ضایعات از طریق انجام به موقع عملیات زراعی و افزایش عملکرد در واحد سطح از مزایای کشت به روش مکانیزاسیون است.

وی بر ضرورت استفاده بهینه از منابع آبی برای عبور از تنش‌های خشکسالی تاکید کرد و گفت: کشاورزان با توجه به وضعیت آب و هوای استان و تغییرات دمایی در برخی از روزها، عملیات خزانه گیری و نشا کاری را بر اساس تقویم زراعی انجام دهند تا میزان خطرپذیری تولید به حداقل برسد.

لینک کوتاه : https://berenjnews.com/?p=7064

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.